Vi går igenom årets VD barometer med Peter Eriksson från CFI Group

VD Barometern är CFI Groups årligs undersökning där mer än 1100 svenska VD:ar har delat med sig av sitt fokus och syn på viktiga frågor om företagandet. Studien görs i samarbete med Dagens Industri och Styrelseakademien. Syftet med VD Barometern är att bidra med kunskap om hur VD:ar i Sverige ser på sig själva, sin affär, sin styrelse och organisation i stort. Tillsammans med Peter Eriksson från CFI Group, reflekterar vi över resultatet av årets VD-barometer med fokus på samarbetet VD – Styrelse, och förväntningarna på framtiden.

Sedan pandemin har marknadskrafterna påverkats och studien visar bland annat att bolagen har påbörjat sin resa för att anpassa sig. I kvällens presentation lyfter Peter fram trender, samarbetet med styrelsen, vad vd:ar oroas av samt olika sätt att tackla dagens utmaningar. Ur ett styrelseperspektiv, är det tydligt att organisationer som mäter VD:s arbete inte enbart på resultatmål, utan också på engagemanget hos medarbetarna, med ett systematiska arbetet med kundnöjdhet och hållbarhet, kan bidra med positiv effekt på rörelseresultatet.

Under kvällen kommer vi få möjligheten att diskutera mer om detta och om:

  • Hur kan en styrelse idag säkerställa att den mäter organisationen och sin VD på rätt saker och rätt sätt när det gäller dessa aspekter?
  • Hur kan/bör man t ex mäta kundnöjdhet, medarbetarengagemang och hållbarhet?

 Peter Eriksson är VD på CFI Group Nordic, en del av ett globalt konsultföretag specialiserat på kunddriven affärsutveckling.

Peter har under de senaste dryga 20 åren ägnat sig åt att analysera och förstå (förändringar i) kundbeteenden och deras effekt på företagens ekonomiska resultat. Han är en respekterad affärsrådgivare och en uppskattad talare inom sin expertis; Kunddriven affärsutveckling och Customer Asset Management. Två publika produkter som CFI Group driver är Fastighetsbarometern och VD-barometern.

”Genom år av praktisk erfarenhet råder det ingen tvekan om att det mest effektiva sättet att maximera sin affärspotential är genom att förstå och acceptera komplexiteten i att analysera mänskliga relationer – att hitta kopplingen mellan uppfattningar och värde. Det finns egentligen inga genvägar när det gäller att förstå sig på sina kunder. Jag ser fram emot att dela med mig av mina takeaways från årets VD barometer” säger Peter.

Lokalvärd är Jenny Berge och Wise Group som vi alltid är glada och tacksamma att vi får vara hos.

AGENDA
17.20 start incheckning med
17.30-18.00 mat & mingel
18.00-18.50 Tema
18.50-19.00 kaffe
19.00-20.00 Fortsättning och eftermingel.

Anmäler dig gör du som medlem på Mina sidor. Vi kommer att komplettera med en gästlänk när vi ser antalet anmälda.

Varmt Välkomna

BFS Styrelsen

  • 00

    dagar

  • 00

    timmar

  • 00

    minuter

  • 00

    sekunder

Datum

sep 17 2024

Tid

17:30 - 20:00
Wise, Garnisonen

Platser

Wise, Garnisonen
Webbplats
https://www.wise.se/
Kategori
BFS

Arrangör

BFS
E-post
Styrelse@boardingforsuccess.se